Vil du spare tid på formalia ved din bolighandel? Hyr en boligadvokat

21 September 2021
Cecilie Mortensen

editorial

Listen kan hurtig blive lang, når det kommer til formalia ved en bolighandel. For der er selvfølgelig en masse papirarbejde, der skal falde på plads, før du officielt kan sige, at boligen er din. 

Nogle af de ting der skal være styr på ved en bolighandel er alt fra udarbejdelse af et skøde, tinglysning af skødet, gennemlæsning af handlens forskellige dokumenter, frigivelse af købesummen, refusionsopgørelse, kontraktforhandlinger og meget mere. Hvis du allerede nu bliver en smule forpustet over alle de ting, du skal have styr på, så tag det endelig med ro. En boligadvokat kan nemlig komme dig til undsætning. 

Lad en boligadvokat stå for formalia ved din bolighandel 

Når du vælger at hyre en boligadvokat, så kan du mere eller mindre få assistance til alt administrativt og juridisk ved din bolighandel. Det betyder også, at du får en professionel på opgaven, som har ekstra meget styr på, hvordan tingene skal foregå, hvad man skal være opmærksom på, og hvor du bør forhandle.

En stor bonus ved hjælpen fra en boligadvokat er også, at du kan spare rigtig meget tid, som du kan bruge på andre ting, der også skal falde på plads. Det kan være alt fra at pakke din eksisterende bolig ned, bestille flyttefolk, købe nye møbler og interiør til boligen, du flytter ind i og meget mere. 

Der kan naturligvis være stor forskel på, hvilken hjælp man kan ønske af en boligadvokat. Til dit held er det også noget, som boligadvokater generelt er meget opmærksomme på, for de kan naturligvis skræddersy deres hjælp til lige præcis dig.

Hvilken boligadvokat skal du gå med? 

Hvis du er bosat i Aalborg eller omegn, så kan du med fordel kontakte boligadvokataalborg.dk. De hører også under knudsgaardadvokater.dk/boligadvokat, som tilbyder advokathjælp i mange dele af landet. Det kan du også selv undersøge nærmere.  

More articles