Hvad kan man opleve af en taxareklame?

05 April 2020
Anders Lundtang Hansen

editorial

Selve oplevelsen af en taxareklame skal jo fra afsenderens siden jo gerne være, at du bliver grebet af det produkt eller den ydelse, som du ser på reklamen, så du enten direkte eller underbevidst lagrer, at det skal du huske at skaffe, næste gang du har brug for det.

Det er næsten kun i film, at man står med et akut behov, og så pludselig drejer en hyrevogn forbi, hvor man spotter en reklame for et produkt med et telefonnummer på, så man kan skaffe det med det samme.

Det er fra afsenderens side håbet, at du bliver udsat nok for reklamen til, at du vil have det i hovedet, når andre spørger dig, hvad man skal købe af det givne produkt, også selvom du måske ikke aktivt står og tænker på det – og at du selv gør det samme.

Dette skulle også gerne kunne vise sig, hvis du blev ringet op af nogle analytikere, der enten er hyret til opgave eller bare laver en generel analyse om vores forbrugsvaner, at du så kan nævne den givne taxareklame og så endda kunne sige, hvornår og hvor du så den.

For så ved marketingsafdelingen i det givne firma, at det giver pote at lave den slags reklamer og betale for at have dem på taxaer i forskellige byer, for det er ikke altid, man direkte kan måle en forskel i handlen af ens produkt eller ydelse deraf – der er ofte en del forsinkelse på i den forbindelse.

Det er oftest fordelagtigt at have ens reklamer på nogle taxier, der kommer vidt omkring i tætbefolkede områder såsom de større byer i Danmark, men andre gange kan det godt være, at man vil have nogle reklamer på nogle taxaer, der kører rundt i områder, hvor man ved, at der et af ens kundesegmenter selv.

Taxachaufførerne eller folkene bag selskabet får så også penge for at køre med den slags reklamer, så det kommer mange til gode.

Det kan du få mere at vide om her: https://coloursign.dk/content/8-taxareklame 

More articles